16. huhtikuuta 2010

KeSäKeSäKeSä


Päädyin ajattelemaan kesää kun LUMIOMENAn ja Leena Lumen blogeissa oli "Things to do" - listat kevättä ja kesää varten. Minä en ole koskaan ollut kesäihminen. Kesäisin kivointa on ollut lähinnä käpertyä johonkin nurkkaan ja lukea, JOS siihen on ollut aikaa. Viime vuosina tämä on muuttunut: kesä tarkoittaa lomaa, pitkiä valoisia päiviä ja iltoja, irtiottoa arjesta, perheen yhteistä aikaa.

Minun listani:
- Olen enemmän. Ihan vain olen. Pysähdyn kuuntelemaan itseäni.
- Syön paljon tuoretta lähiruokaa, erityisesti kasviksia. Odotan jo kovasti marjoja!
- Treenaan niin hyvin kuin voin ja teen parhaani kesäkuun puoli-maratonilla. Kuitenkin niin leppoisasti ettei ainakaan tarvitse oksennella roskiksiin.(kts. tytön-blogi  - Olen itsekin aloittelijajuoksija. Viime syksynä meni 1/4 maraton.)
- Lakkaan lupailemasta mitään ylimääräisiä. Heti.
- Otan paljon valokuvia.
- Luen kirjoja stressittömästi.

Blogi on luultavammin tauolla kesällä. Tai ainakin vähemmän aktiivinen. Olen reissussa Lapissa, Pariisissa, Espanjassa, Portugalissa, Englannissa ja myös työmatkoilla yhteensä yli 5viikkoa putkeen.

 Kuvat on minun. Ethän kopio niitä ilman lupaa.

5 kommenttia:

  1. Haloo Anni!: Sanoinko olevani kesäihminen;-) Minua aina ällöttää kun kuulen sen ohutäänisen ja-hiuksisen mikä-hänen-nimensä-nyt-olikaan kiekaisevan Kesän lapsi määäää ooooon....Minä vihaan huhtikuutakin. Sen tähden blogissani tulee joka huhtikuu olemaan se T.S.Eliotin runo, jossa huhtikuu sekoitta muiston ja pyyteen...

    Olen uudelleen hengissä vasta kun heinäkuun pimeät illat alakvat ja lepakot saapuvat. Olen joskus lähtenyt Italiaan KESÄLLÄ saadakseni nukkua. Hemmetti, kun illalla ei saavu pimeä! Enää en lähde Suomen suvesta mihinkään, sillä se on kuitenkin omalla tavallaan niin suloinen ja lyhyt, sataa tai paistaa, mutta mikään kseän lapsi en ole ikinä. Mieheni on taas sitä täysillä. Hän istuu auringossa kuumimpaan aikaankin ja minä ison varjon alla suojakertoimilla varustettuna.

    Ja eniten vihaan suomalaisten tapaa pitää kaiken maailman juhlia ja kokoontumisa kesällä. Enää en suostu istumaan peltikotterossa (lue: auto) suven viikonloppuja, sillä ne ovat jotenkin siedettäviä tässä talossa, omalla saarella, josta uimaankin vie aikaa vain minuutin ja järvi näkyy kaikkialta.

    Anni, sinulla on lukemisesta huolimatta hyvä kunto, jos kerran maratanille oli se sitten puolikas tai ei!

    (En voi blogissani marista kesästä! Ja olenhan koko ajan tuonut julki kaikessa, että syksy on minun vuodenaikanai ja nimeni vaihtuu oikeasti Lumiksi. Olen arktinen tyyppi.)Mutta suvisade: Ah!, se on jotain♥

    Mukavaa viikonloppua, Anni! Ja puutarhakirjat taitavat nyt olla läpikäydyt...;-)

    VastaaPoista
  2. Jostain syystä Blogger ei hallintapaneelissani ilmoittanut tästä päivityksestäsi, vaikka kirjauduin eilen lukijaksesi, voihan kehno! Mutta tulin huvikseni kurkkimaan ja löysin listasi :)

    Minäkään en ole kevät- ja kesäihminen, vaan oloni on kotoisampi syyskesällä ja sydäntalvella. Toki kesän mahdollistama joutilaisuus tekee hyvää. Sinulla on hyviä suunnitelmia listauksessasi mm. stressitön lukeminen. Tsemppiä puolimaratonille! Olen itse juossut sen kerran (aikaisemmassa elämässäni ennen lapsia).

    Ihana kuva, jossa tiivistyy kesäinen päivä. Nyt taidan viipyä blogissasi vielä hetkisen lukien vanhoja päivityksiäsi :)

    VastaaPoista
  3. Kesä! Jokaisessa vuodenajassa on hyvät puolensa ja jokaista niitä kaipaa omalla tavallaan; alkukevään raakaa, painostavaa kaipuuta, hedelmällistä kesää ja vaaleaa iltoja ja viimein elokuun tummia öitä ja kuutamoa, joka piirtää peilikuvan öiselle järvelle. Ja sitten tulee taas uusi syksy.

    Jostain mystisestä syystä, ilmeisesti blogipohjasta johtuen blogini ei tunnu päivittyvän yhtään mihinkään, vaikka julkaisisinkin postauksen. En millään raskisi vaihtaa sivupohjaa, kun olen siihen niin tykästynyt. Mutta vaikka näin ollen näyttää että mitään ei tapahdu, niin olen siellä silti, vinttikamarissa kirjan kanssa siis ;)

    Kevättä!!

    VastaaPoista
  4. minä en ole pystynyt vastaamaan näihin kommenteihin. tämä on aikas mones (kymmenes) testaus. Joku jumitus tässä on. Liittyisikö siihen ettei päivity, mutta en ymmärrä miten te pystytte kommentoimaan - kiva silti että olette käyneet... Ja jotain toimimatonta on tietyissä blogeissa ja nyt näköjään myös omassani tuon päivttyvyyden ja muun kanssa. Kokeilen nyt taas toimiiko?!?

    VastaaPoista
  5. no nyt kun sain kommentin menemään läpi, voin palata oikeasti kommentoimaan. En tosin jaksa pitkästi kun niin monta kirjoittamaani on tässä välissä hävinnyt. Mutta jotenkin näitä teidän kommentteja lukiessa on kirjastunut se, että on hyvä löytää itsellen paras tie viettää kesä ja loma. Leena kertoo sen löytäneensäkin selvästi, minä vielä etsin. Tänään kesä-ajatukset siirtyvät muutenkin kauemmaksi kun ulkona näyttää satavan lunta...

    Ihanaa kevään odotusta teille! Katsotaan sitten elokuussa toteutuiko mikään oikeasti.

    VastaaPoista